Op vrijdagavond 8 mei hebben we de 2e wedstrijd uit de competitie gevist, deze keer stond er een avondwedstrijd op de agenda gevolgd door, voor wie daar zijn in had, ‘The Nightshift‘. Helaas waren er een paar vaste deelnemers verhinderd maar uiteindelijk verschenen we toch nog met een mooi deelnemersveld aan de waterkant. De stekken waren vooraf weer verloot en uitgezet dus iedereen kon bij aankomst direct naar de waterkant gaan om de hengels klaar te maken. Alle deelnemers waren mooi op tijd aanwezig en om 17:30 uur ging de wedstrijd van start.

Op voorgaande dagen bleek het niet mee te vallen om een visje te vangen en deze keer was het niet anders, Jeroen was de eerste met een geldende vis en hij ving deze pas na 5 kwartier. Dat beloofde dus niet veel goeds. Eigenlijk was er maar 1 deelnemer die de vaart er lekker in had en dat was Mario. Hij wist gedurende de gehele wedstrijd 4 geldende vissen te vangen waarvan de laatste 2 in het laatste kwartiertje. Wel netjes in de onthaakemmer, top.

Bij mij bleef de top gedurende de gehele wedstrijd roerloos, ik heb werkelijk geen stootje gezien. Nou heb ik nog niet zo lang geleden een enorme horde aalscholvers op het parcours gespot die stevig hebben huisgehouden, misschien is dat een oorzaak? De grote vissen pakken ze niet maar zo’n moordbrigade brengt waarschijnlijk wel een hoop rumoer met zich mee waardoor menig brasem toch even een stukje verderop gaat zwemmen gok ik.

Om 21:30 was de reguliere wedstrijd afgelopen, we verzamelden op de gebruikelijke plek alwaar ik de scores even rustig kon checken. Via het Leaderboard was het al te zien natuurlijk maar een extra check voor de zekerheid kan nooit kwaad. En het geeft de deelnemers even de gelegenheid om ervaringen uit te wisselen, altijd even gezellig zo.

Uiteindelijk werd vastgesteld dat Mario inderdaad met overmacht vandaag de beste was, hij ving 4 maatse brasems en mocht als eerste iets van de prijzentafel uitzoeken. Uiteraard was deze prijzentafel weer deels gesponsord door Raven Fishing Lelystad.

Nikolai werd 2e met 2 vissen, Koos, Ed en Jeroen vingen er allemaal 1. Uiteraard is de stand in de competitie bijgewerkt, u vindt hem via deze link.

Na de reguliere wedstrijd ging er nog een viertal deelnemers verder met The Nightshift maar naar ik begreep heeft niemand het volgehouden tot 01:00 uur. Veel gevangen werd er ook niet, dat motiveert niet echt. Al met al weer een leuke avond gehad, op naar de volgende wedstrijd!!