S004

Op zondag 20 maart was het alweer tijd voor de derde wedstrijd van de streetfishing competitie van Sportvisserij Midwest Nederland. Deze keer zou er gevist worden in Lelystad wat mij gezien de locatie al snel het vermoeden gaf van een met name op snoek gerichte wedstrijd. Rond 9 uur vertrokken we richting Lelystad om dan omstreeks half 10 te verzamelen bij Raven Fishing.

S001

S002

De ontvangst bij Raven verliep weliswaar soepel maar liep wel behoorlijk uit, dat is zonde van de vistijd natuurlijk. Later dan gepland konden we naar het water vetrekken. Omdat het water iets verder op lag betekende dit een kort ritje met de auto, dit leverde echter de nodige problemen op want een groot deel van de deelnemers reed verkeerd waardoor de start nóg verder uitliep.

S003

Zowel op de parkeerplaats als aan de waterkant werden er nog groepsfoto’s gemaakt en toen was het eindelijk zo ver dat iedereen van start kon. He he, dat werd eens tijd. Iedereen haast zich in een andere richting en een enkel team bleef hangen bij de start plek. Mijn team (SFA1) werd op advies van de organisatie in de ochtend gevolgd door een camera ploeg van tv Flevoland. Waar we dat aan verdiend hebben weet ik niet (er zijn immers 3 verenigingen uit Flevoland present) maar blijkbaar zijn wij erg positief opgevallen en dat is natuurlijk mooi. Op zich leuk maar het betekende wel dat we ons minder snel konden verplaatsen.

S012

Het duurde dan ook even voordat er actie kwam, het was Daan die een mooie brasem in de rug wist te haken waarna die ook weer vakkundig werd gelost. Helaas voor ons bleef het de rest van de dag bij deze ene brasem op een paar twijfelachtige volgers na. Het andere team (SFA2) deed het beter, Michiel wist in de ochtend een leuke snoek te vangen op een kruising van het water.

S011

S010

Niet lang hierna was het tijd voor de pauze, dat betekende dat iedereen weer terug in de auto moest en om bij Raven te kunnen pauzeren. Een beetje vaag allemaal, niemand wist waar hij aan toe was, iedereen liep wat verloren rond en de organisatie liet zich niet zien want die zaten in de snackbar even verderop. Wel was er door Raven een lekker broodje worst voor alle deelnemers geregeld, dat was dan wel weer top!

S007

S008

S009

Toen het tijd was om terug te keren naar het parcours ontstond er wederom verwarring. Deel twee van de wedstrijd zou een kwartier later van start gaan omdat er al in de ochtend een kwartier vertraging was opgelopen alleen was dit nieuws niet bij alle teams aangekomen en ook wij waren al bijna weer naar de waterkant vertrokken: er was immers niemand van de organisatie en het was volgens ons alweer tijd.

Uiteindelijk konden we dan toch weer van start en we besloten om dit maal de andere kant van het parcours te bevissen, niet wetende dat een groot deel van de deelnemers het zelfde plan had. Dit resulteerde in een klein opstootje met een ander team die vonden dat wij te dicht bij hun aan het vissen waren. Beetje kinderachtig allemaal, onderling is de stemming en collegialiteit doorgaans prima maar een enkel team kijkt daar blijkbaar wat anders tegenaan. Kort samengevat: na dit voorval tezamen met de organisatorische rommeligheid had ik er wel de pest in. We hebben team SFA2 opgezocht en de resterende tijd doorgevist in de nabijheid van dit team.

S013

Ian wist nog een mooie snoek te vangen en na deze vangst zat de tijd er wel op en verder gebeurde er niks, zelfs tips van het bestuur leverden geen aanbeten meer op .

S014

Toen het tijd was zijn we met zijn allen op ons gemak weer terug gelopen naar de auto’s en weer naar Raven gereden alwaar een kleine prijsuitreiking door de voorzitter van HSV Lelystad/Dronten (Leen Andeweg) plaatsvond. Michiel viel zelfs nog in de prijzen met een foto die hij op aandringen van Joshua gemaakt heeft, hier won hij nog mooi een dagdeel vissen mee bij Toms Creek.

S015

S016

Na afloop hebben we samen met de deelnemers en het bestuur (zij liepen vandaag de gehele dag met ons mee) nog even wat gegeten bij de Mac Donalds waarna ieder zijn weg naar huis vervolgde. Ik hoop toch echt dat de drie nog volgende wedstrijden ons allemaal wat beter gezind zijn, wat was het de laatste twee keer onder de maat qua vis maar zeker ook qua organisatie. Uiteindelijk is team SFA2 als 3e geëindigd en is de tussenstand na 3 wedstrijden is als volgt:

s019                S018

We zullen er dus nog even de schouders onder moeten zetten, in Amersfoort hopen we dat het beter gaat. Het resultaat van het filmpje van omroep Flevoland is erg leuk geworden, je vind hem via deze link of door op de afbeelding te klikken.