Zondag 29 mei was het tijd voor de vierde wedstrijd van de Streetfishing competitie van Sportvisserij MidWest Nederland, dit maal in Amersfoort. Speciaal voor deze gelegenheid had de burgemeester toestemming gegeven om ook in de grachtjes het centrum van Amersfoort te mogen vissen dat was goed geregeld!

Om 9 uur vertrokken we vanaf ‘Het Oor’ richting Amersfoort waar we mooi op tijd aankwamen. Niet veel later begon de wedstrijd precies op schema. Bij de start rende sommige teams er meteen vandoor wat vrij komisch overkwam. Wat opviel was dat wij als enige team links af richting de Eem gingen, alle andere teams doken meteen de binnenstad in. Bij het eerste bruggetje was het meteen raak voor Marco met een mooi baarsje. Voor mij was dit een teken dat het wel goed zou komen vandaag met de vangsten en zo waar ving ik aan de andere van het bruggetje een klein snoekbaarsje. Geconcentreerd werd de strek verder af gevist maar er gebeurde niks meer, snel verder dus! Verderop hield de kade op en moesten we verder door kniehoog gras op een stijl talud, niet ideaal maar daar lagen wel de beste stekken.

SF 02

Eenmaal op de, wat ik dacht, topstek gebeurde er nog steeds niet erg veel en verder konden we niet vanwege bramenstruiken. Marco dacht daar anders over en ging op zoek naar een pad langs de bramen. Al snel bleek er wel een klein paadje te liggen dus konden we verder. Dit stukje zag er nog veel mooier uit dus ik liet meteen mijn dropshotje zakken naast een pompenveldje dat prachtig voor het kant lag. Vrijwel direct haakte ik een baarsje.

SF 03

Daarna ging het snel, Marco begon als een trein snoekbaarsjes te vangen en niet veel later de rest van het team ook. Daan miste nog een beste snoek wat gezien het wedstrijdverband echt zuur is maar alleen al deze ochtend ving ons team meer vissen dan in de vorige 3 wedstrijden bij elkaar. Met al bijna 10 vissen voor ons team hadden we de grootste lol. Met tegenzin moesten we de stek verlaten voor de lunch maar we hadden al besloten om direct terug te keren voor deel twee. Om de concurrentie op afstand te houden liepen we niet te koop met onze vangsten, we hebben alleen SFA2 geadviseerd om met ons mee te gaan naar de Eem. Ondertussen hoorde wij dat de vangsten in de grachten slecht waren, wat bij ons voor aardig wat meligheid zorgde.

Toen het tweede deel van de wedstrijd begon haastte wij ons weer naar onze spot en tot mijn verbazing waren wij weer de enigste die richting Eem vertrokken. Samen met SFA2 wilden we een stuk water dicht zetten waar we waarschijnlijk het hele tweede wedstrijddeel zouden blijven. Helaas was het nu een stuk minder spectaculair met de aanbeten en vangsten maar ondanks dat werden er nog een paar mooie visjes gevangen die weer de nodige punten opleverde. Wij sloten de wedstrijd af met 19 vissen voor ons team waarvan het grootste deel snoekbaarsjes. Erg leuk om lekker veel snoekbaarsjes te vangen want in Almere zie je die bijna niet.

SF 04

De prijs uitreiking begon wel iets later omdat één team bijna een halfuur te laat kwam maar dat mocht onze pret niet drukken. Daan bleek uiteindelijk de grootste snoekbaars te hebben gevangen van de wedstrijd met 51 cm. Hij won hiermee een leuk spinmolentje die wel te combineren is met de hengel die ik heb gewonnen in Alkmaar, zo winnen we mooi een spinsetje bij elkaar!

2 dagen later kwam de uitslag binnen, team SFA1 had de wedstrijd in Amersfoort gewonnen. Op naar Haarlem!!!